vrijdag 2 december 2011

We kunnen het dak op


Inmiddels zijn wij aangeland in de laatste 27 dagen van ons verblijf hier. Alles telt nu af. De laatste boodschappen. De laatste kinderfeestjes en speelafspraakjes. De laatste zwemles en balletuitvoering; alles inpakken, schoonmaken, en al onze meubels en huisraad kwijt zien te raken (de hospice shop haalt het niet op zoals we hadden gedacht, omdat ze twee weken dichtgaan ivm kerst en oud en nieuw...)

De stress hiervan is nu verstrekt door het onverwacht een maand te vroeg afsluiten van onze internet- en telefoonverbinding. Rinke had het internet maandag gebeld (30 dagen opzegtermijn) en de volgende dag deed alles het niet meer.
Klantenservice gebeld, maar service geven doen ze niet. We zijn verzekerd tot allerhoogste prioriteit gerekend te worden, en met een beetje geluk worden we de 9e December weer aangesloten... (12 dagen later dus). En dan moeten we meteen weer opzeggen, want opzeggen voordat we weer aangesloten zijn is niet mogelijk.
Ik heb nog gevraagd om met een supervisor te mogen spreken. Dat kon. Die zal me dan tussen de 24 en 48 uur terugbellen. Dat ik dan al die tijd op de hoek van de straat zal moeten wachten (of op de dak van ons huis -mobiele werkt niet binnenshuis) kan ze geen moer schelen, en is niets aan te doen. Als ik de telefoon niet beantwoord moet ik maar weer opnieuw de klantenservice bellen. Dat betekent opnieuw 10 en dan nog eens 30 minuten muziek beluisteren, het hele verhaal opnieuw doen, en dan beloofd te worden teruggebeld, wat niet gebeurd. Of ze beloven je door te schakelen en dan wordt je van de lijn afgegooid. Iedere keer natuurlijk een alleraardigste beleefde medewerker die ongelofelijk sorry is dat ze niets voor je kunnen doen.

We hebben maar mobiel internet aangeschaft, maar omdat de ontvangst zo slecht is is dat ook een ramp. Zie foto van Rinke die in het zonnetje een goede ontvangst probeert te bewerkstelligen.

De naam van dit bedrijf dat een 'klantenservice met een fancy nieuw terugbelsysteem, en een 'can do' attitude” hoog in het vaandel heeft, is ORCON.

Wat betreft ons vertrek hebben we een verkeerde planning gemaakt om dit tussen Kerst en Oud en Nieuw (hier genaamd the silly season) te willen doen. Nu de ORCON 12 dagen onze telefoon en internet verbinding stil heeft gelegd zijn allerlei regeldingen erg omslachtig geworden.

1 opmerking:

Iljitsch van Beijnum zei

"gebeurd"

Zo te zien heeft iemand zitten slapen bij Nederlands...